Continuăm să povestim despre ce am aflat nou la conferința What’s new, pussycat? și e de neratat. Partenerii noștri, Community Partners, WINK & Tranzy ni s-au alăturat cu un discurs despre puterea datelor deschise. WINK este compania de media care propune execuții creative ca bună practică în publicitatea out-of-home și care militează pentru integrarea advertisingului și a tehnologiei în dezvoltarea orașelor. În 2020, a făcut un pas și mai în față, în zona antreprenoriatului cu impact social și a dezvoltat Tranzy AI, un start-up dedicat soluțiilor de mobilitate urbană.
Doru Chirica, Managing Partner la Wink și co-fondator și CEO la Tranzy, ne-a povestit despre fenomenul Open Data, despre oportunitățile pe care le generează implementarea unei astfel de politici la nivelul orașelor și cum facilitează ea inovația data driven în sectorul public.
Orașele iubesc Open Data ori, în contextul actual, ar face bine să iubească acest fenomen. Dar, cum dragostea cu forța nu prea merge, fenomenul Open Data trebuie, mai întâi de toate, înțeles pentru a putea fi folosit inteligent, înainte de a se impune de la sine, prin constrângere.
Chiar prin nume, fenomenul invocă deschidere și invită la o astfel de abordare din partea instituțiilor publice sau private care aleg să-l adopte. Open Data facilitează orașele smart la care râvnim și de care avem nevoie.
În general, organizațiile publice par să înțeleagă beneficiile unei astfel de politici, dar vin cu o abordare nefericită, alegând fie să lase pur și simplu datele la dispoziția publicului, fie să construiască soluții, asumându-și un rol de inovator care nu li se potrivește neapărat mănușă.
Doru ne-a dat două exemple. Los Angeles este un exemplu de așa nu. LA a impus atât mediului public, cât și celui privat, să adere la politica Open Data și au contractat un jucător important din industria tech pentru a dezvolta o aplicație de mobilitate „cu de toate”, care să bifeze multe soluții, mult prea complexă, mult prea scumpă și în definitiv, nefuncțională.
Așa da-ul vine de la Londra. Transport for London este o companie privată care reușește să încurajeze peste 30 de milioane de călătorii pe zi. Au ca obiectiv ca până în anul 2040, peste 80% din populație să folosească alternativele mașinii. Au deschis datele timpuriu și au creat API-uri pe care peste 700 aplicații din sfere diferite le folosesc. Astfel cumulează peste 1700 de developeri, adică 1700 de minți care lucrează pentru același obiectiv al Transport for London. Aceasta este o formă prin care s-a creat o competiție constructivă, pentru că prin Open Data câștigul ar trebui să fie al tuturor.
Ori, făcând o legătură potrivită cu discursul Ralucăi Anton, Doru a punctat care ar trebui să fie mindsetul: construiește-ți propriul cuib, construind și pentru celălalt.
Discursul integral se regăsește și pe pagina noastră de Facebook. Rămâi cu ochii pe noi, ca să te asiguri că intri în 2023 cu temele făcute!