Când termini un curs de reconversie profesională sau deprinzi unele abilități vrei ca ele să apară peste tot în CV-ul tău și toți angajatorii să afle pentru că asta e o treaptă importantă spre rolul pe care ți-l dorești. Actualizarea CV-ului clasic este prima acțiune pe care poți să o faci, dar nu ignora nici rețeaua profesională unde ești la un click distanță de angajatorul tău: creează-ți profilul de LinkedIn în câțiva pași simpli.
Poate că ai ajuns deja la o anumită experiență sau poate că ești încă la început de drum. În oricare dintre situații, nu strică să revizuiești profilul tău de LinkedIn sau, dacă nu ai deja unul, să-l creezi acum. Da, nu strică să ștergi praful de pe el că nici nu știi de unde sare oportunitatea pe care ți-o dorești. Apropo, tu ai un profil de LinkedIn bine pus la punct? Iar dacă nu știi încă ce este Linkedin, îți spunem noi: e rețeaua socială care aduce față în față profesioniști, experți și candidați cu angajatorii și oamenii din industria respectivă.
Cum îți faci profilul de LinkedIn
Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi:
Fotografia de profil
Nume & headline
Informații de contact
Portofoliu/website
Experiență
Cursuri și calificări
Alerte de joburi
Dacă nu ai pus deloc accent până acum pe profilul de LinkedIn, hai să facem împreună o trecere în revistă a principalelor puncte pe care să le revizuiești în platformă. E posibil să te întrebi „la ce mă ajută Linkedin”, întrebare perfect valabilă dacă nu ai făcut până acum cunoștință cu rețeaua. Ei bine, pe scurt, îți spunem noi că pe Linkedin ești la un click distanță de compania la care visezi să lucrezi, de HR-ul din compania respectivă și chiar de managerii ei. Dacă însă știi în mare cum funcționează platforma, îți recomandăm să-ți revizuiești punctele principale de LinkedIn CV. Dacă sunt în regulă, treci la punctul următor. Dacă necesită îmbunătățiri sau adăugiri știi ce ai de făcut:
Fotografia de profil
Ai una care să arate profi sau e un decupaj dintr-o fotografie de acum câțiva ani în care ești cu prietenii într-o poză de grup, că tot nu te văzuseși de mult cu ei? Telefoanele din ziua de azi sunt performante și nu ai nevoie de o ședință foto pentru așa ceva. O ținută ceva mai smart-casual nu e rău să ai, iar pasul următor e să rogi pe cineva să-ți facă o fotografie din față, astfel încât să te încadreze cât mai bine ca să ți se vadă zâmbetul și, eventual, partea de sus a corpului. Cu cât mai relaxat stai în poză, cu atât mai bine. Altfel spus, nu (mai) e cazul să ai o postură ca în cea de buletin sau pașaport, dar nici o poziție prea relaxată nu e alegerea cea mai bună. Uite, am găsit pentru tine mai multe sfaturi despre cum sa ai cea mai potrivită fotografie de profil pe LinkedIn.
Numele tău
E corect și complet trecut pe profil? Dar secțiunea de Header? Acolo e bine să menționezi fie două-trei abilități/aspecte cu care vrei să fie asociat numele tău pe plan personal, fie o diplomă importantă/actuală, poziția în jobul actual și firma la care lucrezi. E locul în care poți să fii creativ dacă ești în căutarea unui loc de muncă sau în care poți să subliniezi expertiza pe care o ai în domeniul în care îți dorești altceva. Iar ca să-ți faci o idee despre ce înseamnă această secțiune de Header – intră pe profilurile persoanelor din industria ta pe care îi urmărești și vezi ce scrie sub numele lor. Inspiră-te ca formă, ca abordare, dar scrie lucruri care sunt cele mai potrivite pentru tine acolo.
Informații de contact
Apasă cu încredere pe această secțiune și vezi ce ai trecut acolo. Ai o adresă de email cu numele tău, cât mai clar și simplu de înțeles pentru toată lumea? Îți recomandăm să îți înlocuiești adresa ta de email din liceu care suna fix ca în acea perioadă [email protected], [email protected], [email protected]. Știm că e simplu să intri pe o astfel de adresă cu care te-ai obișnuit deja, dar crede-ne pe cuvânt când îți spunem că nu denotă deloc seriozitate din partea ta, ori o adresă de email cu [email protected] va fi percepută într-un cu totul și cu totul alt mod. Serios.
Portofoliu sau website
Dacă ai un portofoliu, un website cu lucrările tale, în funcție de jobul actual sau de cel către care aspiri, iarăși, poți să îl adaugi în secțiunea respectivă.
Experiența
Urmează secțiunile din profil în care îți treci experiența. Ai grijă ca această experiență să fie relevantă pentru postul dorit de tine, pentru că deși unele tipuri de experiență te îmbogățesc personal, te dezvoltă, ele s-ar putea să nu aibă greutate atunci când rolul dorit necesită un alt tip de abilități. În același timp, să ții cont de faptul că experiența înseamnă un rol pe care l-ai avut într-o companie, instituție, organizație și care poate fi probată într-un fel sau altul. Oricum plecăm de la premisa că ești onest și că scrii experiențele reale și nu pe cele pe care ți-ar fi plăcut să le ai până la acest moment.
Cursuri și calificări
La această secțiune ai nevoie să fii atent/ă să treci numele cursului, diploma obținută și instituția sau organizația unde ai obținut formarea. Îți reamintim că dacă ai terminat un curs la Wantsome, chiar dacă ai prezentat la final un portofoliu lucrat de tine, trebuie să menționezi această formare aici, în secțiunea asta, și nu în cea de mai sus, de la experiență. Dacă nu ai apucat încă să specifici în profilul de LinkedIn că ai terminat un curs la noi, îți recomandăm călduros să faci pasul ăsta.
În continuare ai posibilitatea să adaugi secțiuni în site cu voluntariatul făcut, publicații sau alte aspecte care crezi că spun lucruri despre tine de interes pentru potențialii angajatori.
Oricum, dacă ai ajuns până aici, îți garantăm că ai făcut un pas important spre ceea ce îți dorești.
Alerte de joburi
Nu uita să-ți setezi și o alertă de joburi: intri în meniul de sus în secțiunea joburi, cauți în motorul de căutare ce îți dorești cu câteva cuvinte cheie, platforma îți întoarce căutările și din partea stângă sus vei putea să setezi alerte de joburi. Când angajatorii caută candidați pentru rolurile pe care le cauți și tu, platforma îți arată o notificare la aplicația din telefon sau îți trimite email. Opțiunea LinkedIn joburi, adăugată deja de ceva timp în platformă, îți facilitează căutările și te aduce mai aproape de rolul dorit.
Împrietenește-te cu LinkedIn ca să ajungi la jobul dorit
De dorit este să nu lași profilul așa uitat după ce i-ai făcut”upgrade-ul” necesar. Intră în fiecare zi pe platformă, împrietenește-te cu persoane din industrie, caută-i după companie, după nume, după rol și fii vigilent măcar pentru o perioadă de acum încolo. Lucrurile se așază fix când te aștepți mai puțin, dar pentru asta e nevoie să faci puțin efort.
Dacă ai un profil de LinkedIn deja făcut, să-l actualizezi durează maxim jumătate de oră – o oră, în medie. Dacă îl faci de la zero, poate îți ia mai mult timp până vezi toate butoanele în platformă și te obișnuiești puțin cu ea. Cu toate astea, persoanele din industria în care vrei să intri sunt prezente pe această platformă, la un click distanță de tine. Și dacă ai o platformă gratis ca să te promovezi, de ce nu ai face-o?
Dacă faci parte din categoria celor care sunt mereu la zi cu noutățile și update-urile la CV-urile din platforme și aceasta nu îți întoarce rezultatele dorite în urma căutărilor tale, mai verifică o dată ce s-a întâmplat. Poate au fost ceva erori, poate nu îți mai afișează ce îți dorești sau poate e nevoie să faci chiar mai mult decât atât. Cum ar fi să începi să lucrezi la brandul tău personal pe LinkedIn. Ce poți să postezi? Orice îți vine natural din domeniul tău: de la cărți citite până la trucuri și sfaturi din care alții pot să învețe, de la întâmplări din care ai învățat ceva până la momente de „aha” care ți-au schimbat felul în care făceai lucrurile. Despre asta îți vom povesti aici în zilele următoare.
Deocamdată nu uita să deschizi cu încredere LinkedIn-ul. Dacă ai vreo întrebare suplimentară cu privire la el, programează-ți o ședință gratuită de consultanță cu un om de HR și găsim împreună cea mai potrivită soluție pentru tine.
Ce spui?