Despre motivație ne-a vorbit și Aurora Miron, doxă de experiență dacă ar fi să o caracterizăm după toate cunoștințele și experiențele pe care le stăpânește. Este Director of Software Engineering în cadrul companiei Sevio și fără pic de stat pe gânduri a spus Da! invitației noastre la conferință, povestindu-ne într-un talk de 5 minute How to keep people (motivated ;)).
Speaker-ul ne-a vorbit despre engagementul oamenilor, destăinuindu-ne elementul cheie care ne ține într-o companie: Motivația. În contextul creșterii cererii de profesioniști, companiile ar trebui să investească cât mai mult în oameni pentru a avea o ascensiune continuă.
Aurora a punctat 3 categorii de factori care ne motivează să rămânem fericiți la locul de muncă:
- Oamenii, colegii cu care lucrăm și valorile lor (de la CEO până la agentul de curățenie)
- Satisfacția muncii
- Compensația atractivă
Integritatea, transparența, respectul, profesionalismul, pasiunea, sunt doar o parte din acele valori care pun bazele unei echipe motivate și unite. Recrutarea oamenilor în spiritul acestor valori va conduce implicit și la creșterea companiei.
„Oamenii pe care îi aduc în companie trebuie să rezoneze cu valorile companiei.”
De asemenea, Aurora a exemplificat și rolul flexibilității pe care companiile ar trebui să îl ofere în cât mai multe arii ce țin de angajați, astfel încât să existe un echilibru între viața personală și cea profesională.
- posibilitatea angajatului de a-și schimba rolul în companie;
- a avea programul pe care angajatul și-l dorește;
- de a lucra și de acasă și de la birou
„Când există flexibilitate există mai puține motive să fii demotivat”
O companie trebuie să faciliteze creșterea la locul de muncă, în orice direcție își dorește omul. Poate face asta prin facilitarea inițiativelor, folosind eșecurile ca să învățăm din ele, balansând task-urile tehnice cu cele de a livra funcționalitatea de business, investiție în oameni, în conferințe, workshopuri, cursuri, promovarea metodelor de knowledge sharing (prezentări interne, code review). Rolurile să fie cât mai fluide. Dacă ai posibilitatea să-ți expandezi experiența și cunoștințele, lucrul acesta are un outcome pozitiv pentru persoana în cauză, dar și pentru companie.
„Indiferent de poziția sau rolul nostru, simțim nevoia de a lucra cu plăcere, să ne simțim împliniți prin ceea ce facem și să știm că ceea ce facem noi contează și că are un impact.”
Speakerul ne-a mai spus și că ar fi ideal ca angajații să nu fie plătiți sub piață. De asemenea, atunci când angajații dețin acțiuni sau o parte din profitul companiei ajunge și în buzunarul lor, aceste lucruri devin un motivator foarte puternic (Skin in the game).
Toate aceste lucruri ne ajută și ne motivează să lucrăm și să rămânem într-o companie. Acestea sunt conectate și nu pot ajuta la menținerea motivației dacă unul dintre cele 3 aspecte iese din ecuație.