Ai puține opțiuni de activități atractive în vacanța cu mască? Cauți experiențe de mentorat și practică pentru tineri pasionați de informatică? Descoperă limbajul de programare Python, învățarea distractivă a unor lucruri foarte serioase și plăcerea de a crea jocuri în mediul digital!

Într-un an mai puțin zglobiu, despre care se spune că pare scris de Stephen King și regizat de Tarantino, proiecția către viitor în termeni de lungă durată a devenit un exercițiu complicat, în rezolvarea căruia avem nevoie, pe lângă date, de multă imaginație. A-i îndruma corect pe tinerii de azi într-o anumită direcție sau a-i pregăti cum se cuvine pentru a ști cum să-și aleagă propriul drum devine o responsabilitate grea, cu multe necunoscute. La Wantsome, ceea ce știm cu siguranță despre viitor este faptul că adulții care vor reuși, nu vor înceta niciodată să învețe, să profite de resursele minunate ale tehnologiei și mai ales să se joace.

Evoluția surprinzătoare a IT-ului din ultima decadă precum și rapiditatea cu care au fost digitalizate un număr imens de acțiuni și servicii, în ultimele 3 luni, au făcut ca tehnologia să devină o componentă cheie din mediul și lucrurile din jurul nostru. O lume fără internet, dispozitive mobile, roboței, inteligență artificială, autovehicule autonome sau alte mașinării care ne fac viața mai sigură sau mai ușoară, pentru mulți dintre noi este de neconceput.

Cu pași mici dar siguri, noțiunile de programare încep să își facă loc în pachetul cunoștințelor de bază și din noua cultură a fiecăruia. La Wantsome, credem că un lucru se învață mai bine și mai cu drag prin joc și voie bună. Am creat Python Summer School – program de mentorat captivant de 6 săptămâni – în sprijinul copiilor și tinerilor care doresc să învețe un limbaj de programare de nivel înalt, într-un mod interactiv, de la mentori prietenoși care îi pot inspira cu adevărat.

Și mai e ceva. „Aici sus e ca-n Minecraft!” striga vara trecută un puști de 6 ani proaspăt cocoțat pe Rarău, spre distracția unei colege. Aproape fără să ne dăm seama, au trecut de mult vremurile în care ne rugau părinții să ieșim de pe internet fiindcă doreau să folosească telefonul fix. Din aproximativ 7,8 miliarde de oameni care trăiesc în lume – 2,6 miliarde se joacă astăzi online. Și numărul lor crește, mai ales în rândul celor tineri. Iar pentru elevii creativi și isteți, a descoperi cum sunt create jocurile sau ce e în spatele universurilor distopice pe care le mânuiesc sunt acțiuni mai interesante decât jocul în sine. Astfel, am decis ca, până la finalul Python Summer School, fiecare participant să încerce bucuria realizării propriului joc.

De ce Python?

Python este un limbaj de programare foarte prietenos cu începătorii. El are o sintaxă atât de curată și elegantă încât multe dintre programele scrise în Python par a fi poezii.

  1. Python e super rapid în pregătirea mediului de lucru. Pentru a porni la drum cu Python, avem nevoie doar de câteva minute! Apoi începem deja să ne bucurăm de lucrurile frumoase pe care le putem clădi.
  2. Python ține extra la cei mai tineri dintre noi. Există foarte multe biblioteci Python care oferă copiilor posibilitatea să învețe programare într-un mod jucăuș și interactiv.
  3. Pyton este foarte împrăștiat. Pretutindeni. În calitatea sa de limbaj generalist, are aplicabilități în arii foarte diverse precum Data Science, Machine Learning, Web Dvelopment, Automation + câte și mai câte.
  4. Python rezistă. Și va dăinui. Are în spate o comunitate vastă și foarte activă. Dacă mai adăugăm și faptul că Python se află în topul celor mai iubite limbaje de programare din ultimii ani, putem intui că industria nu va renunța prea ușor la el.

Ce va ști să facă un absolvent, la finalul Python Summer School?

  • să aplice noțiunile fundamentale dobândite pentru a dezvolta aplicații mici-medii în Python,
  • să organizeze codul într-un mod eficient urmând bunele standarde recomandate de industrie,
  • să folosească structuri de date fundamentale în Python precum: liste, tuple, seturi, dicționare,
  • să folosească eficient structurile condiționale și repetitive,
  • să dezvolte jocuri, animații sau alte elemente grafice, utilizând Python.

 ***EXTRA*** Participanții vor ști să dezvolte aplicații Python folosind paradigma de programare obiectuală.

Cunoaște-i pe cei 4 fantastici care vor susține cursurile Python Summer School!

 Alex/Alexandru Coman – Program Manager & Mentor @Wantsome/Site Reliability Engineer @Yonder

Este fascinat de călătorii, tehnologie și interacțiunea cu oameni pasionați de ceea ce fac. Crede că principalul scop al tehnologiei este acela de a ne face viața mai ușoară, frumoasă și sigură. Ți-ar spune întotdeauna sincer că motivația cea mai puternică stă în aventura de a găsi lucruri noi și locuri în care să le folosești.

Cristi/Cristian Macoviciuc – Program Manager & Mentor @Wantsome/

Cristi este carismatic, are foarte multă răbdare și 16 ani de experiență în programare. I-a construit singur o stație de joacă pisicii și și-a convins și frigiderul să îl anunțe modificările de temperatură. A lucrat la Mind, Optymize și Levi9 iar la CoderDojo a făcut aproape 3 ani de mentorat pentru copii. Cursanții Wantsome îl consideră un super-erou pentru felul în care explică, pe înțelesul tuturor, fiecare informație și felul în care revine asupra noțiunilor predate, ori de câte ori este nevoie.

Gabi/Gabriel Paiu – Mentor @Wantsome/Senior DevOps Engineer, Yonder

Gabriel îmbină pasiunea pentru pian cu cea pentru jocurile video și e de părere că atunci când practici ceva care îți folosește latura artistică, îți echilibrezi foarte mult analiticul pe care îl folosești în fiecare zi. El consideră că toate lucrurile pe care le știm sunt, într-o mare măsură, datorate comunității din care facem parte și că este de datoria fiecăruia dintre noi să încercăm să o ajutăm să crească.

Robert/Robert Ciobotariu – [email protected]/Software [email protected]

O să-ți placă de Robert și fiindcă este profesor de informatică la liceu. Se declară un om prietenos și relaxat, orientat mai întâi de toate spre construirea unor relații de încredere cu elevii. Este pasionat de lectură, de domeniul IT și face și teatru de improvizație. Consideră că cea mai importantă realizare de până acum este faptul că face exact ceea ce-i place cu adevărat. Un sentiment pe care ar trebui să-l trăim cu toții, spunem noi.

Ce e foarte simplu & supertare în același timp la Python Summer School?

Mulți nu știu, însă cunoștințele IT nu se însușesc în ședințe 1 la 1. Ci în echipă. Cursurile Python Summer School pot fi urmate de acasă, de la terasă, de la bunici, de la mare sau de la munte alături de colegii online! Fiecare cursant are nevoie numai de laptop/PC, de conexiune WI-FI și de atâta curiozitate încât să petreacă 3 ore/zi (cu câte 2 pauze de 10 min), 3 zile/săptămână în compania mentorilor și a grupei sale.

Devine interesant? Înscrierile la Python Summer School se fac până pe 20 iunie. Află mai multe detalii aici! Întrebări, sugestii? Contactează-ne la 0758 077 920 sau la [email protected]


Lexicon pe Șleau
Putem să ne gândim la un program ca la o cutiuță care primește o serie de informații. În interiorul său se întâmplă ceva magic (asupra acestor date se vor efectua o serie de operații matematice) și utilizatorul obține rezultatul dorit. Informațiile cu care lucrează un program trebuie să fie stocate într-o serie de structuri de date, fiecare dintre ele specializată pentru o anumită categorie de informații. Câteva exemple ar putea fi:
Tuple/Tupluri – structuri de date care pot să conțină o colecție de informații ce nu se modifică:
Copy to Clipboard
Set – structură de date ce garantează faptul că elementele conținute sunt unice:
Copy to Clipboard
Dicționar – structură de date care stochează informațiile în perechi, similar cu modul în care acestea sunt disponibile în DEX:

Copy to Clipboard
Structuri Condiționale & Repetitive –  O parte din magia pe care o va face fiecare dintre programele pe care le scriem se sprijină pe decizii bazate pe informațiile pe care acestea le au la dispoziție. Fiecare decizie este descrisă de programator. Folosind o structură decizională putem ghida execuția programului.
Copy to Clipboard
Pe măsură ce programele devin din ce în ce mai complexe, anumite acțiuni trebuie să se repete de un anumit număr de ori. Pentru a putea descrie acest lucru o să avem nevoie de o serie de structuri repetitive. Un exemplu ar fi:
Copy to Clipboard